Piëdro & Mirjam

Twintig jaar was Piëdro toen hij in dienst kwam bij Elektro Verberkt. Toeval was dat niet, want het is een familiebedrijf. Z’n opa begon in 1934 met de zaak. Het was toen nog geen fysieke winkel, maar een installatiebedrijf. De afgelopen negentig jaar is het bedrijf veranderd, zowel van eigenaar als van vorm. Sinds een jaar of zes is het nu helemaal van Piëdro en samen met zijn vriendin Mirjam runnen ze de elektronicawinkel in de Helmondsestraat genaamd Electro World Verberkt.

Contact met de mensen

“Het hele traject is leuk om te doen”, vertelt Mirjam. “Of het nu gaat om een strijkijzer of een kookplaat. In de winkel hoor je de wensen van de klant en geef je advies. Vervolgens ga je naar de klant toe om het apparaat thuis te installeren. Dus je hebt het hele plaatje. Het is leuk om te zien wat het resultaat is.”

Zij staat dus vooral in de winkel, aan Piëdro de taak om de gekochte spullen te installeren en om kapotte apparaten te repareren. “Dat is het leukste”, vertelt hij. “Om bij mensen thuis te komen. Ze zijn ook altijd blij als je weer gaat, want dat betekent dat je iets hebt gemaakt of dat ze iets nieuws hebben.” “Ze zijn ook blij om je te zien”, lacht Mirjam. “Blij dat je iets komt maken.”

Service

Concurreren met grote ketens is volgens Piëdro niet moeilijk. “De prijzen zijn hetzelfde. En als er iets is, dan zijn we er voor de klant. Ik merk dat zij die service steeds belangrijker vinden. Als er iets kapot gaat, krijg je bij ons bijvoorbeeld een reserve apparaat mee naar huis zodat je toch vooruit kunt.” “Ik denk dat klanten het fijn vinden om gewoon klant te zijn, en niet een nummertje”, vult Mirjam aan. “We kennen de mensen en weten wat hun situatie is. Dat helpt ook met het geven van advies.”

De verhuizing

Sinds een paar jaar zit Electro World Verberkt in de Helmondsestraat. Een spannende zet voor de twee, maar het heeft goed uitgepakt. “Op de vorige locatie zaten we een beetje verstopt”, legt Piëdro uit. “De Bakelnaren wisten ons wel te vinden, maar als ik bijvoorbeeld in Helmond iets ging repareren, kreeg ik de vraag of we ook een winkel hadden. Sinds we hier zitten, hebben we die vraag niet meer gehad. Dus dat is een goede zet geweest.”

Terug