
Denny Meulendijks

Denny maakt alles wat je maar kunt bedenken voor het interieur: van kasten tot keukens of alles voor in je kantoor. Dat doet ‘ie niet alleen, hij werkt samen met z’n vaste compagnon. “Onze projecten zijn meestal te groot om alleen te maken. We maken het van A tot Z, dus elk onderdeel hebben we zelf in onze hand. De platen komen bij ons groot binnen en daar maken we dan een meubelstuk van.”
Kijken naar de mogelijkheden
In het begin van zijn carrière werkte Denny voor een baas. “Maar ik miste het stukje met de klanten”, legt hij uit. Dat stukje heeft hij wel nu hij voor zichzelf werkt. “We praten samen over de mogelijkheden en ik stel dingen voor waar de klant nog niet aan had gedacht. Samen kunnen we meer uit het meubelstuk halen dan de klant van tevoren dacht. Het is makkelijk om gewoon een prijs neer te leggen bij de klant. Maar als je meedenkt, kun je iets toevoegen en kom je meestal tot een mooier eindproduct.”
Kwaliteit is één van de belangrijkste punten voor Denny. “Dat is ook waar wij sterk in zijn, en daardoor zijn 99 van de 100 klanten blij en tevreden als wij weer naar huis gaan. En dat gaat dan weer rond, bijvoorbeeld op een feestje. Elke tevreden klant levert weer een nieuwe klant op.”
Afwisselend werk
Denny heeft veel afwisseling in zijn werk, wat het ook leuk maakt. “Je mag naar klanten toe om gesprekken te hebben. Vervolgens heb je het stukje kantoorwerk, dan ga je naar de werkplaats en ben je met je collega lekker bezig. Zodra het af is, mag je ook de baan op om dat wat je hebt gemaakt te plaatsen. Dan ben je weer met andere mensen aan het werk. En je bent altijd lekker met je handen bezig.”
De tevreden klant
Het compleet maken van de wensen van zijn klanten, dat is wat Denny het mooist vindt. “Wat wij maken, staat er jaren in een pand. Daar moeten mensen al die tijd plezier van hebben. En als je dan jaren later hoort dat mensen nog steeds blij zijn met het eindresultaat, dan geeft dat voldoening.” In de toekomst hoopt Denny een showroom te openen, zodat hij kan laten zien wat hij allemaal kan. “Dan kun je ook makkelijk aan klanten uitleggen wat ze kunnen krijgen. Uiteindelijk draait het niet om het kastje dat je maakt, maar om de tevreden klant.”